Wyjazd rocznicowy

W dniach 04.04-06.04 2024 r. kadra wraz z pacjentami uczestniczyła w wyjeździe z okazji XX rocznicy powstania Ośrodka San Damiano. Podczas tej trzydniowej wycieczki odwiedziliśmy wyjątkowe dla nas miejsca. Pierwszy dzień rozpoczął się podróżą do rodzinnego miasta naszego wielkiego Polaka Karola Wojtyły. Odwiedziliśmy tam muzeum połączone z domem rodzinnym świętego papieża. Następnym punktem naszej wycieczki była Kalwaria Zebrzydowska. Sanktuarium Pasyjno-Maryjne pokazał nam jeden z ojców bernardynów. Jednym z najbardziej interesujących  miejsc był pokój św. Jana Pawła II, w którym odpoczywał podczas pielgrzymki do Polski. Znajduje się on za furtą klasztoru, i na co dzień nie jest on udostępniany dla zwiedzających. Kolejny dzień rozpoczął się mszą świętą w Harmężach gdzie nocowaliśmy. Po południu zwiedzaliśmy wraz z o. Markiem wystawę ,,Klisze pamięci, labirynty’’, byłego więźnia Auschwitz Mariana Kołodzieja (nr 432) oraz obóz koncentracyjny Auschwitz-Birkenau. Dzień zakończył się świętowaniem z okazji XX rocznicy powstania ośrodka. Ostatni dzień spędziliśmy w górach. Wyjechaliśmy całą społecznością z Harmęż i pojechaliśmy do Międzybrodzia Żywieckiego, skąd wyruszyliśmy na Górę Żar, a potem poszliśmy na najwyższy punkt dzisiejszej wyprawy – Kiczerę 827 m. n. p. m. Podziwialiśmy piękne panoramy z tych szczytów i zadowoleni wróciliśmy zielonym szlakiem do Międzybrodzia. W niedalekich Kobiernicach zjedliśmy pyszny obiad i wróciliśmy szczęśliwi do Chęcin !!!